A A A K K K
для людей із порушенням зору
Ямпільська громада
Шепетівський район Хмельницька область

АНАЛІЗ  РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту рішення Ямпільської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків і зборів »

Дата: 16.04.2021 15:35
Кількість переглядів: 1402

 

АНАЛІЗ  РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту рішення Ямпільської селищної ради

«Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків і зборів »

 

І. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом регулювання

         Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання:

Згідно зі статтею 10 та пунктом 12.3 статті 12 Податкового кодексу України законодавчо закріплено право органів місцевого самоврядування встановлювати місцеві податки та збори в межах своїх повноважень.

Податковим кодексом України визначено, що органи місцевого самоврядування приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та офіційно оприлюднюють до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування, а саме; податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортний податок, плата за землю, єдиного податку, туристичного збору, збір за місця для паркування транспортних засобів.

Відповідно до пункту 12.3.5 статті 12 Податкового кодексу України, якщо  селищна рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов'язковими згідно з нормами Податкового кодексу України, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Податкового кодексу із застосуванням  ставок ,які діяли до 31 грудня року,що передує бюджетному періоду,в якому планується застосування таких місцевих податків та/або зборів.

Місцеві податки та збори зараховуються в повному обсязі до міського бюджету  та є його бюджето - формуючим  джерелом, забезпечують збалансованість дохідної частини бюджету та задоволення нагальних потреб громади селища. Кошти від їх надходження  спрямовуються на забезпечення діяльності функціонування  бюджетних установ,благоустрій територій громади,виконання програм соціально-економічного розвитку селища.

Виходячи з вищевикладеного, з метою безумовного виконання Податкового кодексу України, недопущення суперечливих ситуацій із суб’єктами підприємництва при нарахуванні і сплаті місцевих податків і зборів, забезпечення дохідної частини селищного бюджету, виконання програм соціально-економічного розвитку селищної територіальної громади, селищна рада має прийняти рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих  податків і зборів».

Причини виникнення проблеми:  

В жовтні 2020року  до Ямпільської селищної ради відбулось приєднання Довгалівської сільської ради та В’язовецької сільської ради. Згідно законодавства  рішення приєднаних сільських рад чинні на 2021рік. Тому на 2022рік необхідно прийняти обґрунтовані,єдині ставки місцевих податків в громаду  з метою недопущення втрат дохідної частини бюджету . Як наслідок будуть не профінансовані соціальні програми, а саме:

- ремонт асфальтного покриття вулиці Центральна в смт Ямпіль (2150,000 тис. грн..);

- виготовлення проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт водогону  ІІІ черга (150,000 тис. грн..);

- облаштування спортивних та дитячих майданчиків (300,000 тис. грн..);

- поточний ремонт вуличного освітлення у населених пунктах Ямпільської селищної ради (700,000 тис. грн..)

 - капітальний ремонт дитячих садків (140,000 тис. грн.)

- та інші заходи.

Аналіз втрат до міського бюджету

п/н

Назва показника

У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2022 р.

У разі не прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2022 р.

Відхилення, тис.грн.

(втрати до бюджету)

Ставка, %

Очікуваний обсяг надходжень тис.грн.

Ставка, %

(мінімальна)

Очікуваний обсяг надходжень тис.грн.

1

 

 

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки:

- житлова нерухомість в т. ч.     

юрид.особи         

фізичні особи

по приєднаних с/радах

- нежитлова нерухомість в т.ч. юрид.особи

фізичні особи

по приєднаних с/радах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,1

 

0,1

0,1

 

 

1,0

0,5

 

0,5

 

 

 

 

 

 

 

 

2,9

 

14,7

0,2

 

 

121,5

106,7

 

4,7

 

 

 

 

 

 

 

0,1

 

0,1

0

 

 

1,0

0,5

 

0

 

 

 

 

 

 

 

2,9

 

14,7

0

 

 

121,5

106,7

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,2

 

 

 

 

 

4,7

2

 

Туристичний збір

в т.ч.фіз.особи

 

1,0

 

 

2,0

 

1,0

 

 

2,0

 

0

 

3

Ставка податку за земельні ділянки, НГО яких проведено - Для юридичних осіб

- Для фізичних осіб

по приєднаних с/радах

в т .ч. фіз..особи

          юрид .особи

 

 

 

1,0

 

0,3

 

 

0,3-1,0

0,3

1,0

 

 

 

 

694,8

 

203,8

 

 

105,9

102,2

3,7

 

 

 

1,0

 

0,3

 

 

0

 

 

 

 

694,8

 

203,8

 

 

0

 

 

 

 

0

 

0

 

 

105,9

4

Єдиний податок

по приєднаних с/радах

10-20

 

10-20

4374,5

 

1756,8

10-20

 

0

4374,5

 

0

0

 

1756,8

 

РАЗОМ

(втрати до бюджету)

Х

Х

Х

Х

1867,6

Підтвердження важливості проблеми:

Важливість проблеми при затвердженні місцевих податків і зборів полягає в необхідності наповнення місцевого бюджету та спрямування отриманих коштів від сплати податків на вирішення соціальних проблем територіальної громади та покращення інфраструктури селища та сіл селищної ради.

Проблема має вплив на суб’єктів господарювання,громаду,місцеву владу. Реформування країни неможливе без ефективного розвитку територіальних громад,які потребують відповідного фінансового забезпечення,безпосередньо залежного від способу наповнення місцевих бюджетів. Проблема,яку пропонується вирішити шляхом прийняття відповідного регуляторного акта,дуже важлива для всіх об’єднаної територіальної громади.

Проектом передбачається створення умов для надходження до селищного бюджету коштів від сплати податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки,плати за землю,транспортного податку,єдиного податку,забезпечення позитивного впливу на ринкове середовище та умови конкуренції на території громади.

Встановлення обґрунтованих ставок податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки,плати за землю, ставок транспортного податку, ставок єдиного податку для суб’єктів господарювання,які застосовують спрощену систему оподаткування,обліку та звітності та віднесені до першої та другої групи платників єдиного податку дозволить суттєво зміцнити ресурсну базу селищного бюджету.

Станом на 01.01.2021року на території Ямпільської селищної ради обліковано 93 платники податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки,які є власниками житлової та нежитлової нерухомості,з них 75-фізичних  осіб, 18-юридичних осіб. Також на обліку стоїть 142платників єдиного податку,з них:13 платники І групи,115 платників ІІ групи,4 платники ІІІ групи.,10платників с/г податку.

Надходження від сплати податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки у 2020році склали-185,8тис.грн.,в тому числі фізичними особами-95,1тис.грн.,юридичними особами-90,7тис.грн. Єдиного податку за 2020рік сплачено до селищного бюджету 3444,5тис.грн.,з них : 1278,3тис.грн. надійшло від фізичних осіб.

Платником податку туристичного збору є 1 фізична особа. За 2020рік надходження становить 0,9 тис.грн.

Таким чином, Ямпільська селищна рада, проаналізувавши ставки податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки,плати за землю сільських рад що приєдналися, враховуючи пропозиції підприємців щодо рівних умов оподаткування,залишає розміри на рівні минулого року згідно рішення прийнятого саме Ямпільською селищною радою в 2020 році.   вищевикладене, Ямпільською селищною  радою розробляється проект рішення «Про   встановлення  ставок та пільг із сплати місцевих податків і зборів»  та публікується в засобах масової інформації .

Ставки єдиного податку для суб’єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування та віднесені до І та ІІ групи платників єдиного податку також залишаються  на рівні попередніх років  і встановлені за максимальним розміром (І група –в розмірі 10% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб,встановленого законом на 1січня податкового(звітного) року,ІІ група-20% від мінімальної заробітної плати,встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. В свою чергу,розробником проекту регуляторного акта було проведено обговорення з членами виконкому селищної ради ,деякі з них є представниками суб’єктів господарювання,які погодилися на залишення максимальних розмірів ставок для платників єдиного податку І та ІІ груп платників єдиного податку.

Беручи до уваги,що надходження від сплати єдиного податку  до селищного бюджету за три попередніх роки зростає, а саме: 2018р-1680,2тис.грн., 2019р-3384,7тис.грн.,  2020р-3444,5тис.грн.  можна зробити висновок,що на території Ямпільської селищної ради створено сприятливе економічне середовище для ведення бізнесу.   Тому, встановлення вищезазначених ставок не матиме негативного впливу на діяльність суб’єктів господарювання і не призведуть до надмірного навантаження на бізнес.

В разі прийняття рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих  податків і зборів» очікується,що в бюджет Ямпільської селищної ради в 2022 році надійдуть кошти в сумі 7388,5тис.грн.

Враховуючи  вищевикладене,Ямпільською селищною радою розробляється проект рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих  податків і зборів» та публікується у визначений законом спосіб в друкованих засобах масової інформації та на сайті Ямпільської селищної ради за електронною  адресою: yampilsr@gmail.com

 

Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи

Так

Ні

Громадяни

так

 

Держава

так

 

Суб’єкти господарювання

так

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва*

так

 

 

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою ринкових механізмів:

 Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не є можливим, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією селищної ради.

Обґрунтування неможливості вирішення проблеми за допомогою діючих регуляторних актів:

Зазначена проблема не може бути вирішена за допомогою діючих регуляторних актів з огляду на вимоги Податкового кодексу України,оскільки ставки податків,затверджені рішенням Ямпільської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих  податків і зборів» від 14.07.2020р за №1,інших сільських рад,які приєдналися до Ямпільської селищної ради  застосовуються лише на території громади на 2021рік.

 

II. Цілі державного регулювання

Цілі державного регулювання, безпосередньо пов'язані з розв'язанням проблеми:

Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі.

 Основними цілями регулювання є:

- здійснити планування та прогнозування надходжень від місцевих податків та зборів при формуванні бюджету;

- встановити доцільні і обґрунтовані розміри ставок місцевих податків і зборів з урахуванням рівня платоспроможності громадян та суб’єктів господарювання та відповідно до потреб селищного бюджету;

 - встановити пільги щодо сплати місцевих податків і зборів;

 - забезпечити додаткові надходження до селищного бюджету, з метою забезпечення належного фінансування програм соціально-економічного та культурного розвитку громади;

- забезпечити своєчасне надходження до селищного бюджету місцевих податків та зборів;

- забезпечити відкритість процедури, прозорість дій органу місцевого самоврядування;

- привести рішення селищної ради у відповідність до норм та вимог Податкового кодексу України.

ІІІ.  Визначення та оцінка способів досягнення визначених цілей

1. Визначення альтернативних способів

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1.

Не виносити на розгляд сесії селищної ради та не приймати  рішення селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих  податків і зборів».

Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що В’язовецька та Довгалівська сільські ради ліквідовані шляхом приєднання до Ямпільської селищної ради. Тому в даному випадку рішення  В’язовецької сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих  податків і зборів» від 09.06.2020р за №1, рішення  Довгалівської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих  податків і зборів на 2021рік» від 14.07.2020р за №2 чинні лише  на 2021рік. Відповідно не прийняття рішення об’єднаної громади «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих  податків і зборів» не дозволить сплачувати платниками податки на територіях ліквідованих сільських рад. що не сприятиме наповненню селищного бюджету в можливих обсягах.

Очікуванні втрати селищного бюджету в результаті неприйняття рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків і зборів » на 2022р. складатимуть: 1867,6 тис.грн.

Що не дозволить профінансувати заходи соціального, економічного та інженерного значення селищної територіальної громади (благоустрій, утримання комунальних закладів та інше.)

 

Альтернатива 2.

Прийняти  рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих  податків і зборів».  у запропонованому вигляді

Прийняття даного рішення селищної ради забезпечить досягнути встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території селища та сіл селищної ради та відповідне наповнення селищного бюджету.

Забезпечить  фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування. До бюджету територіальної громади орієнтовно надійде 7388,5 тис. грн., що дозволить профінансувати в повному об’ємі комунальні дошкільні навчальні заклади, благоустрій та інші соціальні програми. Крім того,при визначенні розміру ставок податків та зборів,враховані пропозиції підприємців,що дозволить уникнути соціальної напруги та сприятиме підвищенню рівня довіри до місцевої влади.

Альтернатива 3.

Встановлення максимальних ставок місцевих податків і зборів

Встановлення максимальних ставок податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки та максимальних ставок по земельному податку  значно збільшить податкове навантаження на платників податків. Ставка податку 1кв.м на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки збільшиться для юридичних осіб в1,5рази,для фізичних осіб в 3 рази і становитиме 97,5грн (прогнозується розмір мінімальної зарплати на 1.01.2022р 6500грн,максимальна ставка 1,5%)

Розрахункові надходження  по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки до бюджету громади становитимуть:783,4тис.грн в т.ч.

-житлової нерухомості 267,0 тис.грн.,

- нежитлової нерухомості 516,4 тис.грн

Максимальна ставка 3% земельного податку для громадян(землі житлової забудови) збільшиться у 30разів (в проекті -0,1%)і становитиме орієнтовно  112 грн за 1 сотку; максимальна ставка1% земельного податку  для громадян для сільськогосподарських угідь  збільшиться у 3,3 разів (в проекті 0,3%) і становитиме 4,95грн за 1 сотку

Розрахункові надходження  по податку на землю до бюджету громади становитимуть:

3115,5тис.грн в т.ч.

-для юрид.осіб-2095,5тис.грн

-для фіз..осіб-1020,0тис.грн

Тобто надходження цих податків у порівнянні з Альтернативою 2 розрахунково зросте у 3,1 разів.

За рахунок прийняття максимальних ставок, додатково надійде до селищного бюджету 2643,7тис.грн., в тому числі:

ставка податку на земельні ділянки, НГО яких проведено:

- для юридичних осіб 1397,0 тис.грн.,

-для фізичних осіб 714,0 тис.грн.,

на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки :

- житлової нерухомості 249,2 тис.грн.,

- нежитлової нерухомості 283,5 тис.грн

Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що є непосильною для платників податків та зборів територіальної громади Ямпільської селищної ради. В цьому випадку буде перевиконання дохідної частини селищного бюджету, але у зв’язку з надмірним  податковим навантаженням буде виникати заборгованість зі спати податків та зборів, що призведе до нарахування пені та штрафних санкцій за несвоєчасну сплату, і як наслідок масове закриття суб’єктів підприємницької діяльності, зменшення кількості робочих місць, виникнення соціальної напруги населення,непорозуміння між місцевою владою та СПД.

 

2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

 Вигоди

  Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Втрати місцевого бюджету у сумі 1867,6 тис. грн. за рахунок втрати чинності дії рішень приєднаних сільських рад на 2022рік

Альтернатива 2

1. Забезпечить дотримання вимог Податкового кодексу України, реалізацію наданих органам місцевого самоврядування повноважень.

2. Забезпечить відповідні надходження до селищного бюджету від сплати місцевих податків і зборів.(прогнозована сума7388,5 тис. грн.)

3.Створить сприятливі фінансові можливості селищної влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади.

4. Вдосконалить відносини між селищною радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням податків та зборів.

Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування

Альтернатива 3

1.Максимальні надходження коштів до місцевого бюджету(орієнтовна сума 10032,2тис.грн)

 2.Спрямування надлишків на соціально-економічний розвиток

Витрати пов’язані з підготовкою регуляторного акту та проведення відстежень результативності даного регуляторного акта та процедур з його опублікування

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

 Вигоди

  Витрати

Альтернатива 1

Сплата податку за діючими ставками до 31грудня року,що передує плановому бюджетному періоду(пп12.3.5 ПКУ)

Витрати пов’язані лише зі сплатою податків по діючому рішенню селищної ради до приєднання сільських рад  в сумі: 5520,9 тис.грн.

Альтернатива 2

Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян.

Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування.

Вдосконалить відносини між селищною радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням податків та зборів.

Затрати часу,необхідні для ознайомлення з рішенням про місцеві податки і збори.Сплата податків за запропонованими ставками в сумі: 7388,5тис.грн.

Альтернатива 3

Вирішення більшої кількості соціальних проблем селищної ради за рахунок значного зростання дохідної частини селищного бюджету

Надмірне податкове навантаження за причини встановлення максимальних ставок податків та зборів, призведе до  нарахування пені та штрафних санкцій за їх несвоєчасну сплату.

 

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання 

                    

Показник

Великі

Середні

Малі

Разом

всього

в тому числі мікро

Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць*

0

0

142

13

142

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

0

100%

9,2%

100%

 

Вид альтернативи

 Вигоди

  Витрати

Альтернатива 1

Сплата податку за діючими ставками до 31грудня року,що передує плановому бюджетному періоду(пп12.3.5 ПКУ)

Витрати пов’язані лише зі сплатою податків по діючому рішенню селищної ради до приєднання сільських рад  в сумі: 5520,9 тис.грн.

Альтернатива 2

Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян.

Відкритість процедури, прозорість дій місцевого самоврядування.

Вдосконалить відносини між селищною радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання пов’язаних зі справлянням податків та зборів

Сплата податків за запропонованими ставками. Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведено у додатках 2,4 до цього АРВ

Альтернатива 3

Відсутні

За рахунок прийняття максимальних ставок, додаткові витрати будуть складати 2643,7 тис.грн.

Надмірне податкове навантаження, яке може спричинити занепад малого бізнесу, який провадить діяльність на території ради, зменшення кількості робочих місць

 

    У  зв’язку з відсутністю суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва,що підпадають під дію регуляторного акта,витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва,які виникають внаслідок дії регуляторного акта згідно Додатка2  до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта не розраховувалися.

 

           ІV.  Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

                 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності ( за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

1 - цілі прийняття регуляторного акта не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати)

Така альтернатива є неприйнятною в зв’язку з тим, що В’язовецька та Довгалівська сільські ради ліквідовані шляхом приєднання до Ямпільської селищної ради. Тому в даному випадку рішення  В’язовецької сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих  податків і зборів» від 09.06.2020р за №1, рішення  Довгалівської сільської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих  податків і зборів на 2021рік» від 14.07.2020р за №2 чинні лише  на 2021рік. Відповідно не прийняття рішення об’єднаної громади «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих  податків і зборів» не дозволить сплачувати платниками податки на територіях ліквідованих сільських рад. що не сприятиме наповненню селищного бюджету в можливих обсягах.

Очікуванні втрати селищного бюджету в результаті неприйняття рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків і зборів » на 2022р. складатимуть: 1867,6 тис.грн.

Що не дозволить профінансувати заходи соціального, економічного та інженерного значення селищної територіальної громади (благоустрій, утримання комунальних закладів та інше.)

 

Альтернатива 2

3 - цілі прийняття проекту регуляторного акта можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть)

Прийняття даного рішення селищної ради забезпечить досягнути встановлених цілей, чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків і зборів на території селищної ради та відповідне наповнення селищного бюджету.

Забезпечить  фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування. До бюджету територіальної громади надійде 7388,5 тис.грн., що дозволить профінансувати в повному об’ємі комунальні дошкільні навчальні заклади, благоустрій та інші соціальні програми.

Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів громади і платників податків і зборів.

Альтернатива 3

2 - цілі прийняття регуляторного акта можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними)

Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково.

Надмірне податкове навантаження на суб'єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини місцевого бюджету, а саме існує ризик переходу суб’єктів господарювання в «тінь», зменшення кількості робочих місць та розміру заробітної плати, і як наслідок виникне зворотній ефект в результаті якого зменшення надходжень до селищного бюджету. Балансу інтересів досягнуто не буде.

                     

Рейтинг результативності

Вигоди

(підсумок)

Витрати

(підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

Держава: - надходження додаткових коштів до селищного бюджету; - спрямування додаткового фінансового ресурсу на соціально-економічний розвиток. Громадяни:

 Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками Встановлення пільг по сплаті податків для окремих категорій громадян Суб’єкти господарювання: Сплата податків і зборів за обґрунтованими ставками. Запровадження корегуючих (пом'якшувальних) заходів для малого підприємництва.

Держава:

Витрати, пов'язані з підготовкою регуляторного акта та його офіційним опублікуванням в друкованому засобі масової інформації. Громадяни:

Сплата податків за встановленими ставками

Суб’єкти господарювання: Витрати: Сплата податків за запропонованими ставками. Детальна інформація щодо очікуваних витрат наведено у додатках 2,4 до цього АРВ Сумарні витрати, грн.:7398799,24

Наповнення селищного бюджету, збереження кількості суб’єктів господарювання та робочих місць

Альтернатива 3

Держава: Максимальні надходження коштів до місцевого бюджету. Спрямування надлишків на соціально-економічний розвиток міста. Громадяни: Вирішення більшої кількості соціальних проблем ради за рахунок значного зростання дохідної частини селищного бюджету Суб’єкти господарювання: Відсутні

Держава:

Витрати, пов'язані з підготовкою регуляторного акта та його оприлюдненням в друкованих ЗМІ Громадяни: Надмірне податкове навантаження. Суб’єкти господарювання: Витрати: Надмірне податкове навантаження, яке може спричинити занепад малого бізнесу, який провадить діяльність на території ради. Сумарні витрати, грн: 10032200,00

Надмірне податкове навантаження, зменшення кількості суб’єктів господарювання

Альтернатива 1

Держава:

Відсутні

Громадяни:

Сплата податків за діючими ставками до 31грудня року,що передує плановому бюджетному періоду(пп12.3.5 ПКУ) Суб’єкти господарювання: Сплата податків за діючими ставками до 31грудня року,що передує плановому бюджетному періоду(пп12.3.5 ПКУ)

Держава:

Відсутні

Громадяни:

 Відсутні

Суб’єкти господарювання: Витрати:

Сумарні витрати, грн: 5520900,00

Зменшення надходжень до селищного бюджету, підвищення соціальної напруги за причини погіршення якості життя членів громади

          

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 2

Цілі прийняття проекту рішення про встановлення місцевих податків і зборів на 2022рік будуть досягнуті майже у повній мірі. До селищного бюджету надійдуть додаткові кошти від сплати місцевих податків і зборів, а податкове навантаження для платників не буде надмірним. Таким чином, прийняттям вказаного рішення буде досягнуто балансу інтересів селищної ради і платників податків і зборів.

Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;
  • Бюджетного кодексу України;
  • Земельного кодексу України;
  • та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

Альтернатива 3

Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково. Надмірне податкове навантаження на суб'єктів господарювання знівелює вигоди від значного збільшення дохідної частини місцевого бюджету. Балансу інтересів досягнути неможливо.

Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;
  • Бюджетного кодексу України;
  • Земельного кодексу України;

та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

Виникнення податкового боргу про причині не сплати місцевих податків та зборів.

Альтернатива 1

У разі неприйняття регуляторного акта, податок справлятиметься  за діючими ставками до 31грудня року,що передує плановому бюджетному періоду(пп12.3.5 ПКУ)

Зміни до чинного законодавства:

  • Податкового кодексу України;
  • Бюджетного кодексу України;
  • Земельного кодексу України;

та інші закони (зміна мінімальної заробітної плати, прожиткового мінімуму, тощо).

           Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення економічно- обґрунтованих місцевих податків та зборів,  що є посильними для платників податків, та забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування – Ямпільської селищної ради.

                                                                                        

          V. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми

 

Запропоновані механізми регуляторного акта, за допомогою яких можна розв’язати проблему:

В результаті визначення цілі, проведення аналізу поточної ситуації на території Ямпільської селищної ради, аналітичних показників Білогірського відділення Славутської ОДПІ ГУ ДФС у Хмельницькій області, інформації відділу економічного розвитку, інвестицій, регуляторної діяльності та земельних відносин, виконавчого комітету Ямпільської селищної ради, проведених консультацій, нарад та зустрічей, основним механізмом, яке забезпечить розв’язання визначеної проблеми є встановлення запропонованих місцевих податків і зборів на 2022 рік.

Заходи, які мають здійснити органи влади для впровадження цього регуляторного акта:  

Розробка проекту рішення Ямпільської селищної ради "Про встановлення  ставок та пільг із сплати місцевих податків і зборів" на 2022 р. та АРВ до нього.

Проведення консультацій з суб'єктами господарювання.

Оприлюднення проекту разом з АРВ та отримання пропозицій і зауважень.

 Підготовка експертного висновку постійної відповідальної комісії щодо відповідності проекту рішення вимогам статей 4, 8 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Отримання пропозицій по удосконаленню від Державної регуляторної служби України.

Прийняття рішення на пленарному засіданні сесії селищної ради.

Оприлюднення рішення у встановленому законодавством порядку.

Проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

За результатами проведених розрахунків очікуваних витрат та вигод СПД прогнозується,що прийняття зазначеного проекту рішення дозволить забезпечити баланс інтересів суб’єктів господарювання,громадян та органу місцевого самоврядування.А його застосування буде ефективним для вирішення проблеми,зазначеній в розділі І цього АРВ.

 

VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги.

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

Тест малого підприємництва додається.

VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Запропонований термін дії акта:

безстроковий

Обґрунтування запропонованого терміну дії акта:

У разі, якщо селищна рада у термін до 15 липня  року,що передує плановому бюджетному періоду не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів,що є обов’язковими  згідно з нормами Податкового кодексу України, такі податки справляються, виходячи з норм Кодексу, із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує плановому  бюджетному періоду (підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 ПКУ, абзац 2 частина 5 розділу XIX Прикінцеві положення ПКУ).

Враховуючи норми Бюджетного та Податкового кодексів України, Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків,усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» № 466-ІХ від 16.01.2020року  органи місцевого самоврядування можуть не переглядати щорічно розміри ставок місцевих податків та зборів, що справляються в установленому ПКУ порядку. Рішення буде чинним до прийняття нового рішення(абзац 2 пп.12.3.3 п.12.3 ст.12ПКУ).

 

VIII.  Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Основними показниками результативності акта є:

  •              - забезпечення відповідних надходжень до селищного бюджету від сплати місцевих податків і зборів.

    створення фінансових можливостей селищної влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади;
  • кількість фізичних та юридичних осіб, на яких поширюється дія акта, не обмежується;

Надходження до селищного бюджету від сплати місцевих податків і зборів

2020рік

(факт.)

тис.грн.

2021рік

(план.)

тис.грн.

У разі прийняття рішення про місцеві податки та збори на 2022 рік

(очік)

тис.грн.

- Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки:

- житлова нерухомість

- нежитлова нерухомість

 

 

 

 

 

13,182

 

172,642

 

 

 

 

13,600

 

158,780

 

 

 

17,800

 

232,900

- Туристичний збір

0,925

1,000

2,000

Ставка податку за земельні ділянки, НГО яких проведено :

- Для юридичних осіб

- Для фізичних осіб

 

 

694,744

203,815

 

 

680,450

 

296,500

 

 

698,500

 

306,000

- Єдиний

3444,452

4949,189

6131,300

Кількість суб’єктів господарської діяльності – платників місцевих податків (податок на майно, єдиний податок з фізичних осіб – підприємців), осіб

101

142

 

 

 

142

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта

Відповідно до частини 5 статті 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються у разі відсутності друкованих засобів масової інформації відповідних рад у місцевих друкованих засобах масової інформації. Таким чином, рівень поінформованості суб’єктів господарювання,фізичних осіб з основних положень рішення визначається чисельністю осіб, які ознайомляться з ним.

даний регуляторний акт буде розміщено на офіційній веб-сторінці виконкому Ямпільської селищної ради , на дошці оголошень селищної ради.

 

IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта

 

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися виконавчим комітетом Ямпільської селищної ради.

Метод проведення відстеження результативності:

Статистичний

Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності:

Статистичні

- аналітичні показники Білогірського відділення Славутської ОДПІ ГУ ДФС у Хмельницькій області;

- інформація відділу економічного розвитку, інвестицій, регуляторної діяльності та земельних відносин виконавчого комітету Ямпільської селищної ради.

 Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватися до дня набрання чинності цим регуляторним актом.

Повторне відстеження результативності буде здійснюватися через рік з дня набрання чинності регуляторним актом.

 

 

 

Селищний голова:                                                    В.М.Кордонець

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

до аналізу регуляторного впливу

проекту рішення Ямпільської селищної ради

«Про встановлення ставок та пільг

 із сплати місцевих податків і зборів »

 

В И Т Р А Т И

 на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

 

п/№

Витрати

За перший рік

За п'ять років

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

0

0

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

0

0

3

Витрати, пов'язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

0

0

4

Витрати, пов'язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

0

0

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов'язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень

0

0

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень

 

0

0

7

Витрати, пов'язані із наймом додаткового персоналу, гривень

0

0

8

Інше (уточнити), гривень

0

0

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень

0

0

10

Кількість суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

0

0

11

Сумарні витрати суб'єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень

0

 

 

          Розрахунок витрат відповідно до статті 12 ПК розраховується на перший рік дії регуляторного акту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

до аналізу регуляторного впливу

проекту рішення Ямпільської селищної ради

«Про встановлення ставок та пільг

 із сплати місцевих податків і зборів »

ТЕСТ

 малого підприємництва (М-Тест)

 

1. Консультації з представниками мікро- та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання

Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, проведено розробником у період з 19 квітня 2021 р. по 19 травня 2021 р.

 

Порядковий номер

Вид консультації (публічні консультації прямі (круглі столи, наради, робочі зустрічі тощо), інтернет-консультації прямі (інтернет-форуми, соціальні мережі тощо), запити (до підприємців, експертів, науковців тощо)

Кількість учасників консультацій, осіб

Основні результати консультацій (опис)

1

дата 21.04.2021р.

Робочі наради та зустрічі (опитування)

6

Обговорено та запропоновано встановити  розміри  ставок місцевих податків і зборів на 2022 рік приєднаних сільських рад на рівні діючих ставок Ямпільської селищної ради

2

Дата: з 19.04.2021р. по 19.05.2021р.

Вид консультацій:

телефонному та усному режимі, інтернет консультації

25

Отримана інформація про  місцеві податки і збори на 2022 рік, обговорено та запропоновано встановити  розміри  ставок місцевих податків і зборів на 2022 рік приєднаних сільських рад на рівні діючих ставок Ямпільської селищної ради

 

2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

 кількість суб’єктів малого підприємництва, на яких поширюється регулювання: 142(одиниць),в т.ч. малого підприємництва 13 одиниць

питома вага суб’єктів малого підприємництва у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив  100 %(відсотків)

 

3. Розрахунок витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання вимог регулювання

 

Порядковий номер

Найменування оцінки

У перший рік (стартовий рік провадження регулювання)

Періодичні (за наступний рік)

Витрати за п'ять років

Оцінка "прямих" витрат суб'єктів малого підприємництва на виконання регулювання

1

Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів)

0

0

0

2

Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування

0

0

0

3

Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали)

0

0

0

4

Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування)

0

0

0

5

Інші процедури

(сплата податків та зборів), гривень

52032

-

-

6

Разом, гривень Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

52032

0

0

7

Кількість суб'єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

142

8

Сумарно, гривень Формула:

відповідний стовпчик "разом" Х кількість суб' єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7)

7388544

0

0

Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

Розрахунок вартості 1 людино-години:

Норма робочого часу на 2021 рік становить при 40-годинному робочому тижні – 1994 годин. Розмір мінімальної заробітної плати у погодинному розмірі – 36,11 грн. ( Закон України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»)

9

Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання

1 год*36,11 грн= 36,11

0

0

10

Процедури організації виконання вимог регулювання: Внесення змін до внутрішніх процедур обліку та звітності

1 год*36,11 грн= 36,11

0

0

11

Процедури офіційного звітування

0

0

0

12

Процедури щодо забезпечення процесу перевірок

0

0

0

13

Інші процедури

Х

Х

Х

 

не передбачено

0

Х

0

14

Разом, гривень

72,22

Х

0

15

Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць

142

16

Сумарно, гривень

10255,24

Х

0

           

 

 

 

 

 

 

БЮДЖЕТНІ ВИТРАТИ

 на адміністрування регулювання для суб’єктів малого і мікропідприємництва

 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

 

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання

 

Показник

Перший рік регулювання (стартовий), гривень

За п’ять років, гривень

1

Оцінка “прямих” витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання

7388544

0

2

Оцінка вартості адміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання та звітування

10255,24

0

3

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання

7398799,24

0

4

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва

0

0

5

Сумарні витрати на виконання запланованого регулювання

7398799,24

0

 

5. Розроблення корегуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництва щодо запропонованого регулювання

Пом’якшувальними заходами для суб’єктів малого підприємництва може бути встановлення зменшених ставок або спрощення адміністративних процедур з виконання регулювання.

1.Зменшення ставок податку

        1.1 Податок на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки.

Відповідно до податкового законодавства України до повноважень органів місцевого самоврядування належить встановлення ставок по місцевих податках і зборах у межах,встановлених Податковим кодексом України.

Гранична межа розміру ставки,передбачена Податковим кодексом,не перевищує 1,5відсотка розміру мінімальної зарплати,встановленої законом на 1 січня звітного(податкового)року,за 1 квадратний метр бази оподаткування.

Таким чином,прийняття ставки податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки на території Ямпільської селищної ради у розмірі ,меншому ніж 1,5% вже є запровадженням пом’якшувального заходу,що передбачено Податковим кодексом України (зі змінами та доповненнями).

        1.2 Плата за землю

Граничні межі розміру ставок земельного податку,встановлені Податковим кодексом України не більше 3% та 1% в залежності від категорії земель. Проектом рішення передбачені ставки диференційовано і по окремих позиціях у розмірах,менших від максимальних.

       1.3 Єдиний податок.

Відповідно до Податкового кодексу України фіксовані ставки єдиного податку встановлюються місцевою радою:

     - для першої групи платників єдиного податку - у межах до 10% розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб,встановленого законом на 1 січня податкового (звітного)року;

- для другої групи платників єдиного податку –у межах до 20% розміру мінімальної заробітної плати,встановленої законом на 1 січня податкового (звітного)року.

      Враховуючи,що ставки єдиного податку,які діють вже декілька років поспіль на території Ямпільської селищної ради становлять: для І групи платників у розмірі 10% від прожиткового мінімуму для працездатних осіб,встановленого законом на 1 січня податкового (звітного)року та для другої групи платників єдиного податку у розмірі 20% від мінімальної заробітної плати,встановленої законом на 1 січня податкового (звітного)року,зазначені ставки є прийнятними та не потребують впровадження компенсаторних (пом’якшувальних ) заходів.

        1.4 Туристичний збір.

Відповідно до податкового кодексу України ставка туристичного збору встановлюється у відсотковому відношенні від мінімальної заробітної плати,встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення: для внутрішнього туризму -0,5 відсотка, для в’їзного туризму – 2,5 відсотка

Проектом рішення передбачені значно менші ставки: для внутрішнього туризму -0,1 відсотка, для в’їзного туризму – 1,0 відсотка

2.Спрощення адміністративних процедур з регулювання.

Чинне податкове законодавство передбачає пряме регулювання питань порядку ,строків звітування та сплати податку на нерухоме майно,відмінне від земельної ділянки,земельного податку,єдиного податку та туристичного збору (визначається виключно нормами Податкового кодексу України (зі змінами та доповненнями)

Таким чином,Ямпільська селищна рада не має повноважень щодо встановлення пом’якшувальних заходів з адміністративних процедур по регулюванню.

На основі аналізу статистичних даних, що наданні відділом економічного розвитку, інвестицій, регуляторної діяльності та земельних відносин, виконавчого комітету Ямпільської селищної ради визначено, що зазначена сума платежів є прийнятною для суб’єктів малого підприємництва і впровадження компенсаторних (пом’якшувальних ) процедур не потрібно.

 

Процедура, що потребує корегування 

Корегуючий механізм

Х

Х

 

Показник

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за перший рік, гривень

Сумарні витрати малого підприємництва на виконання запланованого регулювання за п’ять років, гривень

Заплановане регулювання

7398799,24

 

За умов застосування компенсаторних механізмів для малого підприємництва

0

0

Сумарно: зміна вартості регулювання малого підприємництва

0

0

 

 


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь