Ямпільська громада
Шепетівський район Хмельницька область

Заходи щодо посилення роз’яснювальної роботи з платниками податків

Дата: 08.08.2023 14:19
Кількість переглядів: 86

Фото без описуЗаходи щодо посилення роз’яснювальної роботи з платниками податків з питань реєстрації реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій та поновлення відповідальності за порушення вимог закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»

Мета інформаційно-роз’яснювальної кампанії

  1. Інформування платників податків ІІ-ІV групи єдиного податку про виникнення з 01.01.2022 у них обов’язку застосовувати реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) відповідно до вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» у випадку здійснення розрахункових операцій. 
  2. Інформування платників податків, що здійснюють діяльність у сферах торгівлі, громадського харчування та послуг про особливості відновлення відповідальності за порушення вимог закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з 01.08.2023 та з 01.10.2023 року у зв’язку з прийняттям Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219)
  3. Інформування громадськості та суб’єктів господарювання про порядок проведення розрахунків, у тому числі ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації, у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг із застосуванням РРО. 
  4. Інформування суб’єктів господарювання про основні правила ведення обліку товарних запасів за місцем їх реалізації. Надання інформації щодо видів та типів документів, які підтверджують походження товарів та можуть використовуватись для ведення їх обліку. 
  5. Інформування громадськості та суб’єктів господарювання про порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками, а також про переваги для роботодавців та працівників від використання задекларованих трудових відносин.
  6. Інформування громадськості та суб’єктів господарювання про наслідки використання праці неоформлених працівників. 
  7. Інформування громадськості та суб’єктів господарювання про особливості проведення розрахункових операцій під час торгівлі підакцизними товарами (алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним). Надання інформації щодо важливості та необхідності відображення суб’єктами господарювання в чеках РРО/ПРРО усіх обов’язкових реквізитів, особливо в частині використання режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також зазначення цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.
  8. Інформування громадськості про види розрахункових документів та інші документи, за допомогою яких можна підтвердити право власності на придбані товари (послуги), захистити свої права та видачу яких в обов’язковому потрібно вимагати при покупці товарів, робіт, послуг від суб’єктів господарювання. 

Окремі групи/напрями комунікацій 

  • Платники податків, які здійснюють продаж товарів та надання послуг у готівковій чи/або безготівковій формі (в тому числі, фізичні особи – підприємці, платники єдиного податку ІІ-ІV групи). 
  • Платники податків, які здійснюють діяльність з надання в оренду торгівельних площ (зокрема, орендодавці торгівельних місць торгівельно-розважальних комплексів, ринків, торгівельних майданчиків). 
  • Органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
  • Громадяни. 
  • Громадські організації та бізнес-асоціації.
  • Медіа. 




 

Ключові меседжі 

Основні вимоги та правила: 

 

Постійно 

Добровільне виконання вимог закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» не тільки звільняє від відповідальності, а ще й усуває ризики, що можуть стати підставою для проведення фактичних перевірок. ДПС використовує виключно ризикорієнтовну модель організації та здійснення контрольно-перевірочної роботи, а тому не проводить безпідставних перевірок платників податків. 

 

  • З 1 січня 2022 року 

використання РРО стало обов’язковим для всіх платників єдиного податку ІІ – IV груп та не було відмінене 24.02.2022 у зв’язку з введенням режиму воєнного стану в Україні.

  • З 01 січня 2022 року 

ДПС, відповідно до законодавчих вимог, безкоштовно забезпечує інформування всіх категорій суб’єктів господарювання, які зобов’язані з 01.01.2022 року застосовувати РРО при продажу товарів та послуг, про особливості фіскалізації продажу товарів, робіт, послуг. 

  • З 1 січня 2022 року та не зважаючи на прийняття Закону № 3219 реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій не застосовуються: 
  • платниками єдиного податку І групи; 
  • платниками, які не здійснюють розрахункових операцій. 

 

  • Постійно 

ДПС надає суб’єктам господарювання якісні інформаційні матеріали, роз’яснення та податкові консультації, стосовно змін у порядку застосування РРО, відповідно до нових норм законодавства, прийнятих Верховною Радою України в період з 2020 по 2023 рік. 

  • Постійно 

ДПС інформує суб’єктів господарювання та громадськість про необхідність оформлення трудових відносин з найманими працівниками, переваги для роботодавців та працівників від використання задекларованих трудових відносин та про наслідки використання праці неоформлених працівників через вебпортал ДПС, регіональні субсайти, телеграм-канал ДПС тощо.

  • Постійно 

з 01 серпня 2020 року існує законодавчо встановлений обов’язок для суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції, проводити розрахункові операції через РРО/програмні РРО з використанням режиму програмування найменування товарів із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для усіх підакцизних товарів, цін товарів та обліку їх кількості;

з 01 січня 2022 року набрали чинності зміни до пункту 11 статті 3 розділу ІІ Закону № 265, згідно з яким суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції, зобов’язано проводити розрахункові операції через РРО/програмні РРО з використанням режиму програмування із зазначенням цифрового значення штрихового коду МАП (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.

-   з 1 січня 2023 року почали діяти нові коди згідно з УКТ ЗЕД, запроваджені Законом від 19.10.2022  № 2697-IX «Про Митний тариф України».

  • Постійно 

ДПС надає суб’єктам господарювання якісні інформаційні матеріали, роз’яснення та податкові консультації, стосовно змін в порядку застосування РРО при продажу підакцизних товарів відповідно до нових норм законодавства, прийнятих Верховною Радою України в період з 2020 по 2023 роки.

 

Постійно 

  • з 1 серпня 2023 року відповідальність за порушення закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосовується не тільки до торгівців підакцизними товарами, а й до суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор. З 01.10.2023 відповідальність буде застосовуватись до всіх категорій платників податків, що здійснюють діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. 

 

Тези

Аргументи

1. Вимоги про застосування РРО не змінюють базових критеріїв застосування спрощеної системи оподаткування 

  • Закони не встановлюють для платників єдиного податку нових вимог щодо будь-якої обов’язкової форми обліку товарів (виключенням є торгівля: технічно складними побутовими товарами, лікарськими засобами, ювелірними виробами, підакцизними товарами). 
  • За відсутність документів на товар нові штрафи Законом про РРО не запроваджуються, а навпаки, внаслідок прийнятих змін чітко врегульоване коло обов’язків СГ та скасовано відповідальність за низку несуттєвих порушень порядку проведення розрахунків. 
  • Кожен СГ сфери роздрібної торгівлі та громадського харчування за замовчуванням вів і буде вести кількісний облік товарів з метою контролю залишків та наявності повного асортименту товарів, які ним реалізуються. 
  • Програмне забезпечення сучасних апаратних та програмних РРО вільно інтегрується із бухгалтерськими, іншими програмами, зокрема, в частині створення та ведення номенклатури товарів внаслідок заходів вжитих ДПС протягом 2020 - 2023 років. 
  • Правила застосування РРО, КОРО і РК залишаються не змінними вже більше 20 років (останні базові зміни у 2000 році). 

2. Дія закону не поширюється на мікробізнес

Тотальна фіскалізація не передбачається 

  • Нові правила застосування РРО не зачіпають:
  • спрощенців І групи ( річний дохід до 167 МЗП);
  • фізосіб, які продають на ринку текстиль, вживані речі, продукти власного підсобного господарства. 
  • Фіскалізації не підлягають розрахунки, здійснені з використанням реквізитів поточних рахунків, відкритих в установах банків 

3. Використання РРО стало простішим, дешевшим, швидшим 

  • Апаратний РРО та Програмний РРО відповідно до новацій, запроваджених у 2020 році, є рівнозначними засобами фіскалізації розрахунків за товари, роботи, послуги. 
  • Порядок застосування Програмного РРО, в частині, який не врегульований окремими нормативно правовими актами, є тотожним порядку застосування Апаратних РРО. 
  • Суб’єкт господарювання на свій власний вибір може використовувати або класичний, або програмний РРО в залежності від своїх потреб. 
  • Платники податків можуть використовувати будь-який представлений на ринку програмний РРО в залежності від своїх фінансових можливостей та функціональних потреб. 
  • Зменшено вдвічі штрафну санкцію за торгівлю необлікованим товаром, з подвійної вартості до суми, на яку виявлено необлікований товар за цінами реалізації. 
  • Здійснення попереднього програмування РРО / ПРРО та створення номенклатури товарів у фіскальній пам’яті реєстраторів не вимагається. Зазначення назви, ціни та кількості товарів (послуг) допускається в момент їх продажу. 
  • Скасовано всі штрафи за несуттєві (формальні) порушення порядку застосування РРО / ПРРО (невідповідність сум, не здійснення записів, не підклеювання чеків до КОРО). 

4. Оформлені трудові відносини із працівниками – запорука розвитку бізнесу 

  • Лише офіційно працевлаштовані працівники формують згуртований, злагоджений колектив із постійних, надійних, творчих та ініціативних людей, в якому всі працюючі спрямовують свої зусилля на покращення кінцевого результату роботи і збільшення прибутків компанії.
  • Офіційне працевлаштування є гарантією:

- матеріальної відповідальності працівника, праця якого передбачає обслуговування товарно-матеріальних цінностей;

-  трудової дисципліни в колективі;

-  можливості у судовому порядку відстоювати свої порушені права та законні інтереси.

5. Оформлені трудові відносини із роботодавцями – захищені права працівника 

  • Переваги офіційного працевлаштування для працівників:
  • гарантовані права на оплату праці, відпуски, лікарняні;
  • перебіг трудового стажу;
  • можливість реалізувати свої здібності в продуктивній та творчій праці, проявити себе, закріпити за собою позитивну репутацію, а також мотивація до удосконалення навиків та перспектива кар’єрного росту
  • можливості у судовому порядку відстоювати свої порушені права та законні інтереси.

6. Відповідальність за порушення трудового законодавства переважає можливу вигоду 

  • Відповідальність за використання праці одного неоформленого працівника може сягати 201  

тисячі гривень. За ці кошти можна два роки виплачувати працівнику заробітну плату на рівні мінімальної (6700 грн), сплачувати усі податки та збори і бути відповідальним роботодавцем.

7. Важливим та необхідним є відображення суб’єктами господарювання в чеках РРО/ПРРО обов’язкових реквізитів при продажу підакцизних товарів 

  • не відображення/невірне відображення (у тому числі у невідповідних рядках/тегах чеку) суб’єктами господарювання реквізиту коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у розрахункових документах, які створюються РРО/ПРРО:
  • унеможливлює формування на рівні ДПС актуальної інформації щодо обсягів продажу пального та тютюнових виробів з метою справедливого розподілу часток акцизного податку з роздрібного продажу таких товарів для його зарахування до бюджетів місцевого самоврядування;
  • спотворює інформацію щодо обсягів продажу алкогольних напоїв, визначені з метою контролю за повнотою сплати акцизного податку з роздрібного продажу таких товарів;
  • може стати причиною проведення контрольно-перевірочних заходів відносно суб’єкта господарювання.  
  • не відображення/невірне відображення суб’єктами господарювання в розрахункових документах, які створюються РРО/ПРРО, реквізиту - цифрового значення штрихового коду МАП (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями:         
  •  зменшує контроль за виробництвом та обігом алкогольних напоїв;
  •  збільшує можливості виробникам та рітейлерам продажу контрафактного алкоголю та в цілому тіньовий обіг алкогольних напоїв;
  •  зменшує надходження до бюджету від сплати акцизу. 

8. Відновлення відповідальності за порушення вимог закону «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з 01.08.2023 та з 01.10.2023 року 

  • У зв’язку з набранням з 01.08.2023 чинності Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) штрафні (фінансові) санкції, за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», до суб’єктів господарювання, що провадять діяльність у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», та пов’язані із здійсненням розрахунків за товари (послуги) без застосування РРО/ПРРО, та/або невидачу відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункової операції, застосовуються у розмірі: 
  • 100 відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше; 
  • 150 відсотків вартості проданих з порушенням товарів – за кожне наступне вчинене порушення. 
  • Зазначені штрафні (фінансові) санкції, до 01.08.2023 року, застосовуються з урахуванням особливостей визначених пунктом 12 Прикінцевих положень Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме: порушення порядку здійснення розрахункових операцій при продажу підакцизних товарів. 
  • Починаючи з 01.08.2023, зазначені вище штрафні (фінансові), окрім суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері продажу підакцизних товарів, також застосовуватимуться і до суб’єктів господарювання у сферах купівлі/продажу іноземної валюти, організації та проведення азартних ігор.   
  • Крім того, у період з 1 серпня 2023 року по 31 липня 2025 року, але не пізніше ніж до дати припинення або скасування воєнного стану на території України, до фізичних осіб підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або надають послуги, фінансова відповідальність за: 
  • проведення розрахункових операцій з використанням РРО, ПРРО або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); 
  • непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; 
  • невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об'єкті такого суб'єкта господарювання,

застосовується у таких розмірах: 

  • 25 відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше;
  • 50 відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.

Таким чином, фінансову відповідальність до фізичних осіб підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім ризикових груп товарів) або надають послуги, знижено. 

З 01.10.2023 штрафні фінансові санкції застосовуються до всіх платників податків, що допустили порушення. 

 

Спікери:

Керівники Департаменту податкового аудиту ДПС.

Керівники фактичних перевірок Департаменту податкового аудиту ДПС.

Керівники підрозділів податкового аудиту ГУ ДПС в областях, м. Києві.

 

 

Методи та способи інформування

№ з/п

Зміст заходу

Відповідальні за виконання

Строк виконання

  1.  

Підготовка інформаційних повідомлень про впровадження нових змін щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та розміщення їх:

  • на офіційному вебпорталі ДПС та субсайтах;
  • у мережі Інтернет;
  • у медіа.

Департамент податкового аудиту, 

Департамент оподаткування фізичних осіб 

ГУ ДПС в областях, м. Києві. 

01 серпня 2023 року – 29 грудня 2023 року 

  1.  

Проведення пресконференцій, брифінгів, «круглих столів», засідань громадських рад тощо з роз’ясненнями щодо застосування РРО/ПРРО за участі медіа, інститутів громадянського суспільства, бізнес-асоціацій, фізичних осіб – підприємців, органів державної влади, органів місцевого самоврядування

Департамент податкового аудиту, 

Департамент оподаткування фізичних осіб 

ГУ ДПС в областях, м. Києві.

01 серпня 2023 року – 29 грудня 2023 року

  1.  

Проведення зустрічей, у тому числі виїзних заходів, за участі представників бізнесу, бізнес-асоціацій, інститутів громадянського суспільства, фізичних осіб – підприємців, органів державної влади, органів місцевого самоврядування з метою консультування щодо застосування РРО/ПРРО

Департамент податкового аудиту, 

Департамент оподаткування фізичних осіб 

ГУ ДПС в областях, м. Києві.

01 серпня 2023 року – 

29 грудня 2023 року

  1.  

Розміщення в Електронному кабінеті інформаційних матеріалів щодо застосування РРО/ПРРО

Департамент податкових сервісів

01 серпня 2023 року – 29 грудня 2023 року

  1.  

Організація та проведення сеансів телефонного зв’язку «гаряча лінія» (зокрема, у редакціях спеціалізованих видань) з питань фіскалізації розрахунків. 

Інформаційно довідковий департамент

ГУ ДПС в областях, м. Києві. 

01 серпня 2023 року – 

29 грудня 2023 року

  1.  

Розміщення інформації щодо роботи «гарячих ліній» ДПС в Електронному кабінеті та забезпечення безперебійного надання консультацій представникам бізнесу, бізнес-асоціацій, інститутів громадянського суспільства, фізичним особам – підприємцям, органам державної влади, органам місцевого самоврядування з метою консультування щодо застосування РРО/ПРРО (у т.ч. забезпечити систематичне оновлення номерів контактних телефонів та контроль за їх функціонуванням)

Департамент податкових сервісів,

ГУ ДПС в областях, м. Києві, 

МУ ДПС по роботі  з ВПП

01 серпня 2023 року – 

29 грудня 2023 року

  1.  

Забезпечення комунікації засобами телефонного звʼязку з платниками податків з метою розʼяснення  особливостей застосування РРО/ПРРО

Департамент податкового аудиту, 

Департамент оподаткування фізичних осіб 

ГУ ДПС в областях, м. Києві.

01 серпня 2023 року – 

29 грудня 2023 року

  1.  

Підготовка та надсилання інформаційних листів до електронного кабінету платника податків про можливі ризики пов’язані з ігноруванням вимог законодавства сфери розрахунків за товари, роботи, послуги. 

Підготовка – Департамент податкового аудиту. 

Надсилання – Департамент електронних сервісів. 

По мірі надходження інформаційних листів 

  1.  

Звіт до Управління фактичних перевірок Департаменту податкового аудиту за результатами проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії за доведеною формою на електронну адресу rrodps@gmail.com 

ГУ ДПС в областях, м. Києві. 

Інформаційно довідковий департамент 

Щотижнево кожної п’ятниці по 29.12.2023 включно 

  1.  

При проведенні контрольно-перевірочної роботи суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію підакцизної групи товарів проводити роз’яснювальну роботу серед платників щодо обов’язку застосовувати реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) відповідно до вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг» та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» у випадку здійснення розрахункових операцій. 

Департамент контролю за підакцизними товарами, 

ГУ ДПС в областях, м. Києві. 


 

01 серпня 2023 року – 

29 грудня 2023 року

 

 



 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь