A A A K K K
для людей із порушенням зору
Ямпільська громада
Шепетівський район Хмельницька область

ОГОЛОШЕННЯ про проведення громадського обговорення (слухання) щодо реорганізації, перепрофілювання (зміни типу) закладів закладів загальної середньої освіти Ямпільської селищної ради Шепетівського району Хмельницької області

Дата: 04.10.2023 15:58
Кількість переглядів: 163

Фото без опису

ОГОЛОШЕННЯ

про проведення громадського обговорення (слухання) щодо реорганізації, перепрофілювання (зміни типу) закладів закладів загальної середньої освіти Ямпільської селищної ради

Шепетівського району Хмельницької області

 

Найменування організатора громадського обговорення (слухань) - Ямпільська селищна рада Шепетівського району Хмельницької області. Проблемне питання: врахування думки жителів Ямпільської селищної територіальної громади щодо реорганізації, перепрофілювання закладів освіти.

Соціальні групи населення на які поширюватиметься дія прийнятого рішення: жителі Ямпільської селищної територіальної громади.

 Запрошуємо вас долучитися до громадського обговорення проєкту рішення щодо реорганізації, перепрофілювання (зміни типу) закладів загальної середньої освіти Ямпільської селищної ради, формування стратегічних цілей розвитку, перспективної, оптимальної та спроможної мережі закладів загальної середньої освіти Ямпільської селищної ради на 2024-2025 роки.

Відповідно до пункту 30 частини 1 статті 26, статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»:

  • «Рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності приймає його засновник (засновники)».
  • «Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади та /або суспільства».
  • «Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають міські, сільські, селищні ради».
  • «Реорганізація, зміна типу, ліквідація закладу загальної середньої освіти у сільській місцевості допускається лише після громадського обговорення проекту відповідного рішення засновника, який оприлюднюється не менше ніж за один рік до прийняття відповідного рішення».

Відповідно до Конституції України (стаття 143):

  «Територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції».

Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (стаття 26):

  «Реорганізація, перепрофілювання, або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради».

Закону України «Про повну загальну середню освіту» ( ст. 32).

  «Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник».

Закону України «Про освіту»: (стаття 25):

«Засновник закладу освіти зобов’язаний: у разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти».

Період реформ, розпочатий державою, поставив питання реорганізації та закриття шкіл у сільській місцевості. Ця проблема гостра для всієї України і є результатом демографічної кризи, яка спостерігається в державі. З кожним роком кількість учнів в українських школах скорочується, тому й не дивно, що чимало закладів освіти стали напівпорожніми.

Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх  та інших потреб територіальної громади та/або суспільства.

Враховуючи вищевказані положення, оптимальне функціонування мережі закладів загальної середньої освіти громади повинно виходити з об’єктивно існуючого запиту на освітні послуги.

          Тому перед місцевою владою постає питання раціонального розподілу освітньої субвенції та утримання закладів освіти (оплату за енергоносії, зарплату технічному персоналу громада платить із власного бюджету) та переведення дітей до більших шкіл для забезпечення кращих умов навчання завдяки вивільненим коштам.

В закладах загальної середньої освіти Ямпільської територіальної громади розрахункова наповнюваність класів(РНК) =14,5, фактична наповнюваність класів (ФНК)= 11,71.  З 2022 року освітня субвенція  (заробітна плата педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти) надається в розрахунку на класи, що мають наповнюваність 12 учнів.  Таким чином,  враховуючи повну потребу в коштах на оплату праці із нарахуваннями на оплату праці педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, не вистачає 4 274 525 грн.  ЗЗСОз ФНК більше 12 (РНК+1) – 2, що становить  14,28 % це Уланівський і Сальницький ліцеї Уланівської сільської ради;

 ЗЗСО з ФНК менше 12 (РНК-1) – 12, що складає 85,7

 ЗЗСО у яких відсутні класи – 9, що складає 64,28 % від загальної кількості ЗЗСО

На жаль, з кожним роком у нашій громаді, як і в Україні, знижується народжуваність, відповідно, зменшується кількість учнів. У той же час, саме наповнюваність класів є основною складовою розрахунку освітньої субвенції, яка визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і, яка передбачена, виключно на заробітну плату педагогічних працівників.

Назва ЗЗСО

К-ть учнів

З них на пед. патрон.

К-ть класів

Середня наповнюваність

Ямпільський ліцей

366

0

20

18,3

Воробіївська гімназія

47

0

6

7,1

В’язовецька гімназія

68

0

8

8,1

Довгалівська гімназія

29

3

4

5,5

Микласька гімназія

38

13

3

8,0

Дідковецька гімназія

52

0

7

7,1

Прогнозована мережа 1 класів на 2024-2027 роки

Заклади освіти

2024/25

2025/26

2026/27

1

Ямпільський ліцей

23

21

21

2

В’язовецька гімназія

3

6

7

3

Воробіївська гімназія

5

5

5

4

Довгалівська гімназія

2

3

2

5

Дідковецька гімназія

1

1

0

6

Микласька гімназія

5

5

4

Станом на 01.01.2023 року на території Ямпільської селищної територіальної громади функціонує 1 ліцей та 5 гімназій. Розпорядник коштів, керуючись пунктом 28 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого КМУ від 28.02.2002 №228 із змінами, встановлює, що витрати повинні бути приведені у відповідність з бюджетними асигнуваннями. Питання спрямування освітньої субвенції з державного бюджету на оплату праці педагогічних працівників регульовано постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 6 «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» (зі змінами), а саме  п.3 Порядку та умовами надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. Субвенція спрямовується на оплату праці педагогічних працівників таких типів закладів установ: початкові школи, гімназії, ліцеї. Аналогічну норму містить ст. 50 розділу VІ «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України. Для цього чисельність працівників установ, затверджених за штатним розписом, повинна бути приведена у відповідність з визначеним фондом оплати праці. Надмірні витрати на утримання позбавляють можливості реінвестувати кошти громади у розвиток шкіл, які забезпечують більш високу якість освітніх послуг, крім того додаткове фінансування виділяється з коштів Ямпільської селищної ради, що могли б бути спрямовані на розвиток інфраструктури, співфінансування проектів тощо.

Враховуючи те, що державна освітня субвенція покриває  заробітну плату педагогічного персоналу не в повному обсязі, громада за рахунок місцевого бюджету фінансує комунальні послуги та утримання технічного персоналу. Варто зауважити, що селищна рада витрачає значні кошти на опалення напівпорожніх приміщень шкіл, хоча ці кошти громада могла б вкладати в енергоефективні заходи та спрямовувати на проекти розвитку.

Розрахункова наповнюваність класів визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і є основною складовою у розрахунку субвенції з державного бюджету, яка передбачена на заробітну плату педагогічних працівників.

Вартість утримання одного учня в ЗЗСО Ямпільської селищної територіальної громади наведена в таблиці 3.

На сьогодні чимало жителів сіл Ямпільської громади вбачає проблему тільки в умисних намірах влади закрити школи через відсутність належної кількості учнів, тобто, наповнюваності, а, також, через великі витрати на їх утримання. А тому і вирішення проблеми вбачають тільки в тому, щоб «відстояти» школи, лише б школа працювала, а в іншому випадку, на їх переконання, немає школи – немає села.

Та втім, головне не це. Головне – це якість знань, рівень підготовки учнів, вміння набувати навиків спілкування в колективі однолітків, вчитися здобувати лідерські навики, мати можливість повноцінного розвитку своїх здібностей та творчої майстерності. Бо тільки у конкурентному учнівському середовищі є у дітей мотивація до кращих результатів у навчанні.

А завдання школи, насамперед, – давати дітям якісні знання. Школа – це установа, яка фінансується з державного бюджету і повинна забезпечувати всіх дітей освітою на рівні Державного стандарту.

То ж, ті батьки, які турбуються за майбутнє своїх дітей та прагнуть забезпечити їх успішне майбутнє, надають можливість навчатися в навчальних закладах, де впевнені, що їх діти зможуть здобути якісні знання.

Отже, можливими варіантами вирішення питання щодо перспективного планування спроможної освітньої мережі на 2024-2025 на території Ямпільської селищної територіальної громади пропонуються на розгляд та громадське обговорення наступний ПРОЄКТ рішення.

Місцезнаходження, адреса електронної пошти, номер телефону організатора громадського обговорення, за якими можна отримати консультації з питань, що винесено на громадське обговорення : 30231, смт.Ямпіль вул Чернавіна, 52А Шепетівський район Хмельницька область, електронна адреса: yampilsr@gmail.com

 

 Прізвище та ім’я особи, визначеної відповідальною за проведення громадського обговорення: Міщук Володимир Ростиславович, т.в.о. начальника відділу соціального захисту населення, освіти, культури та спорту.

Після отримання висловлених пропозицій та проведеного аналізу відбудеться оприлюднення результатів громадського обговорення на офіційному сайті Ямпільської селищної ради.


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь