Ямпільська громада
Шепетівський район Хмельницька область

Гра в житті дитини

Дата: 12.02.2024 10:43
Кількість переглядів: 226

Фото без опису

 

Як правило, участь батьків у житті дітей проявляється через гру. Часто гра - перша фаза більш серйозної діяльності. Незвичайну властивість - вміти грати з дітьми не втрачаючи гідності і не сюсюкаючи. Наприклад, дитина захоплюється вмінням дорослих будувати піщані замки, але сприймає тільки того дорослого, хто запекло намагається побудувати замок краще, змагаючись з дитиною, так як цей дорослий приймає серйозність гри і бере участь у ній з тим же інтересом, що і дитина.

Відомо, що найкращим і перевіреним засобом формування дитячої особистості дошкільного віку є активна діяльність самої дитини. Гра в цьому відношенні має ряд переваг. Вона є важливим засобом контролю в житті дітей, дає більшу можливість для прояву дитячої безпосередності, позитивних почуттів і вчинків. Характер рольових і будівельних ігор сприяє вихованню у дітей добрих і усвідомлених взаємин. Засвоєння різних правил допомагає регулюванню дитячих взаємин.

Дидактичні ігри особливо цікавлять дітей своїм змістом: відгадати, знайти, назвати. Діти досягають результату в грі, керуючись певними правилами. Інтерес до якості ігрової задачі проявляється: акуратно скласти візерунок, вірно підібрати картинку і так далі.

Особливо великий інтерес викликає у дітей рольова гра. Вона захоплює їх своїм змістом, мотивами і різносторонністю сюжетів. Така гра при вмілому керівництві істотно змінює характер поведінки дітей. Але,  щоб вона повністю виправдовувала себе, необхідно виразити у грі красу людських відносин і систематизувати дитячі уявлення про навколишній світ. Діти здатні на цікаву вигадку, самі вносять різноманітність в ту чи іншу гру. Дитяча ініціатива, якщо вона підтримана і отримує розвиток, чинить величезний вплив на виховання однієї дитини як особистості, так і всього дитячого колективу.

Можна виділити такі типи ігор:

- Сенсомоторні ігри: це дії, спрямовані на бажання отримати цікаві для дитини відчуття, такі ігри переважають у перші 2-3 роки життя. на прикладі брязкальця, дзвін якими-небудь предметами один об одного.

Сюжетні ігри: це такі ігри, спрямовані на спільні дії предмет-дитина, які описують певний сюжет, узятий як з реального життя, так і з казки, мультфільмів і т.д. Катати машини, годувати і укладати спати ляльку - приклади таких ігор. Найчастіше вони розвиваються у 3-4 роки, однак не зникають і згодом.

- Рольові ігри: у таких іграх дитина вибирає для себе певну роль людини в суспільстві і відтворює ті моделі поведінки, які, як він вважає, йому підходить. Це можуть бути, наприклад, позиції, пов'язані з професіями (наприклад, у грі в магазин), ролях солдатів і т.п. Саме ці ігри найбільш значущі для дитини у віці 4-6 років.

- Ігри з правилами: вони являють собою створені ситуації, які не мають прямих і очевидних паралелей з реальним життям, в яких люди діють на основі заздалегідь сформованих правил. Найчастіше це ігри, змагання. До цієї групи відносяться, наприклад, спортивні ігри - футбол, хокей або волейбол, а також різноманітного роду дитячі хованки, квач, перестрілки і т.п. Подібні ігри починають переважати в молодшому шкільному віці, але зберігаються і далі, до деяких з них небайдуже і досі більшість дорослих.

Іноді батьки, бажаючи виховати своєї дитини дуже відповідальним, грамотним, прагнуть якомога раніше долучити його до навчальної діяльності (наприклад, найнявши репетитора і «посадивши» його за вивчення іноземних мов), не залишаючи часу на ігри, тим самим знижуючи соціальність у розвитку дитини. Воно стає дисгармонійним - наприклад, дитина дуже добре вміє рахувати, писати, але виявляється зовсім не вміє налагоджувати контакт з однолітками; у найгіршому випадку - у дитини може трапиться нервове перенапруження, можуть виникнути проблеми з поведінкою, нав'язливі страхи і т.п.

Саме в дошкільному віці виникає вміння вести себе у відповідності з прийнятими на себе ролями, що дуже важливо для подальшого соціального розвитку дитини.

Гра - найбільш ефективний спосіб розвитку пізнавальних процесів дитини. Увагу, пам'ять, мислення, уява найбільш інтенсивно активізуються, розвиваються у дошкільників саме у грі, а не в інших видах діяльності. Гра сприяє подоланню егоцентризму у дитини, навчає її відмежовувати свою точку зору від чужої. Дитина навчається співвідносити різні точки зору, вставати на бік інших людей.

Граючи, діти вчаться жити!


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь